• Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Valuta

 

Köpvillkor

Här nedan hittar ni våra köpvillkor. Vi är måna om er som kund och hittar ni något fel på en vara eller om något annat inte är som ni förväntar er så ta alltid kontakt med oss så försöker vi lösa problemet. Vi vill att alla kunder ska bli nöjda!

 

Fraktkostnad

  • För mindre paket betalar du 99kr i frakt
  • Skrymmande paket 199-299kr i frakt
  • Växthus med hemleverans 599kr i frakt

 

Hemleverans & Uthämtningspaket

Vi skickar mindre paket med till exempel växthusdelar, tillbehör och plast som ombudspaket, dvs ni får hämta dem på ert närmsta ombud för den speditör vi använder. (Schenker)
Större paket så som våra växthus skickas direkt hem till er. Chauffören avtalar en tid med er om när han ska leverera ut ert Växthus, det är viktigt att ni då finns på plats för att möta upp chauffören. Uteblir ni från avtalad tid kan extra avgifter tillkomma på leveransen.

 

Leveranstid

Vi skickar ditt paket inom 3-7 vardagar för mindre paket, men längre leveranstid kan förekomma. 
För de större växthusen är leveranstiden ca 5-9 arbetsdagar (mån-fre)
Angivna leveranstider är ungefärliga. Har ni mycket bråttom med leveransen så ring oss 0581 - 499 990
DHL hämtar paket och pall hos oss på tisdagar och torsdagar klockan 09. 

 

Norden & Norge

Vi välkomnar också kunder ifrån våra nordiska grannländer inklusive Norge. Fraktkostnad för er beställning ser ni i kassan innan ni checkar ut. Beställningar till Norge görs via den svenska hemsidan och ni får betala Norsk moms och importkostnad i samband med importen

Kassan räknar automatisk av den svenska momsen för norska kunder. Exempel:

  • Varan kostar 1000kr inklusive moms i Sverige
  • Du betalar 800kr + frakt till oss
  • Du betalar Norsk MVA och import avgift till importören i samband med leveransen.

 

Betalningar via QLIRO

I vår kassa kan du använda följande betalningsmetoder. - För Fullständiga villkor se den här länken: https://www.qliro.com/sv-se/villkor/

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter. Att beställa och betala via Qliro är säkert och enkelt.  Vi tillhandahåller följande
betalalternativ i Sverige:

  • Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller
    Swedbank
  • Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
  • Qliro Konto och Qliro Delbetalning
  • Kortbetalning med VISA eller MasterCard
  • Qliro Swishbetalning

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter. 

QLIRO FAKTURA 
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betalningsuppgifterna skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. 

QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld. Räntan för aktuellt köp framgår i kassan vid utcheckning.

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

 KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI- DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för  betalningar över Internet.
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.
Så här går det till:
1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet
4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

BETALNING VIA SWISH
Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan samt angett ditt mobilnummer kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.

Öppet köp & Ångerrätt

Ni har 14 dagars öppet köp på samtliga varor som inte är specialbeställningar. Ni står för samtliga frakter vid öppet köp dvs ni får ej tillbaka pengarna för den grunddebiterade frakten eller för returfrakten till oss. Varorna ska vara oanvända. Kontakta oss innan ni skickar en vara i retur. Returer ska skickas som brev eller paket/pall, inte mot postförskott. Ni är skyldiga att hålla varan i lika gott skick som när ni fick den. Ni får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar ni ångerrätten.

Undantag från öppet köp gäller plast och andra produkter som vi skär per meter till er. För dessa varor gäller ej öppet köp. Exempel på sådana produkter är t.ex växthusfilm och markduk.

 

Betalningssäkerhet & Kreditupplysning

Vi har avtal med Payer om betalningar, det betyder att inga betal/kreditkortsupplysningar sparas på vår hemsida - en trygghet för er som kund. Payer använder alla de senaste säkerhetsprogrammen med bland annat 3d secure. Därför kan ni alltid känna er trygga när ni betalar med kort på vår hemsida.

Vid beställning mot faktura tas en kreditupplysning på er. Obetalda fakturor skickas alltid, efter påminnelse via brev, till inkasso. Ni kan kan också välja avbetalning och betala en fast månadsavgift när ni handlar hos oss. 
Vi accepterar endast faktura beställningar till er folkbokföringsadress.

 

Felaktig vara

Om vi har skickat felaktig eller undermålig vara till er, eller på annat sätt gjort fel, så står vi självklart för att åtgärda detta så snart som möjligt.

 

Falska beställningar

Falska beställningar polisanmäls.

 

Tvist

Om tvist uppstår så rättar vi oss efter ARNs rekommendation. Ni kan också vända er till http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Garanti

GjordNära Tunnelväxthus lämnar full konsumentgaranti på våra produkter. dvs 12månader på enklare varor och upp till 36 månader för större varor (5 års UV-garanti på växthusplast) Din faktura eller följesedel gäller som garantibevis, GjordNära ersätter ej kostnader för felaktig montering, felaktig användning eventuell demontering, eventuella följdskador, transport, arbetslön, frakt m.m. Våra garantiåtaganden gäller ej heller för fel som orsakats av köparen eller av denne anlitad person. För skador på växthus, som uppkommit vid vindstyrkor över 21 m/s eller genom annan extrem väderlek gäller garantin ej.

Har du upptäckt ett fel på din produkt eller om du är missnöjd på något sätt så kontakta oss snarast möjligt.

 

GDPR & Kundregister

På GjordNära värnar vi om din integritet och följer EU:s dataskyddsförordning (GDPR). När du handlar av oss behandlar vi dina personuppgifter för att kunna uppfylla vårt avtal med dig, till exempel för att leverera din beställning.

Vilka uppgifter lagrar vi?
Vi behandlar följande information:

  • Namn och kontaktuppgifter (e-post, telefonnummer, leverans- och faktureringsadress)
  • Orderhistorik och information om vad du beställt
  • Mailkonversationer med vår kundtjänst

Hur använder vi dina uppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att:

  • Fullfölja och hantera din beställning
  • Tillhandahålla kundservice
  • Förbättra våra tjänster och din upplevelse

Dina rättigheter enligt GDPR
Du har rätt att:

  • Begära tillgång till dina personuppgifter.
  • Få felaktiga eller ofullständiga uppgifter rättade.
  • Begära att vi raderar dina uppgifter (med vissa lagstadgade undantag).
  • Begränsa behandlingen av dina uppgifter.
  • Begära att dina uppgifter överförs till en annan leverantör (dataportabilitet).

Vill du använda någon av dina rättigheter, kontakta oss på info@gjordnara.se.

Hur skyddar vi dina uppgifter?
Vi lagrar dina uppgifter säkert och delar dem endast med tredjepart när det är nödvändigt för att uppfylla vårt avtal, exempelvis med fraktbolag. Alla tredjepartsleverantörer är bundna av databehandlingsavtal som säkerställer att dina uppgifter hanteras enligt GDPR.


System vi hanterar personuppgifter i

Vi använder följande system för att behandla personuppgifter: 

  • Virtuemart Webshopsystem – vår hemsida på Digital Oceans servrar
  • Extend affärssystem
  • DHL Multishipping, Unifaun, Schenker och PostNord – frakthantering
  • Rule – e-postmarknadsföring
  • Flowbox – hantering av användargenererat innehåll (UGC)
  • Triggerbee – analys av hemsideinnehåll
  • Trello – endast för hantering av montering och specialbeställningar
  • N8N – automationssystem
  • Gmail - för epostkonversationer

Cookies & GDPR

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida. Vissa cookies är nödvändiga för att hemsidan ska fungera (t.ex. för att lägga produkter i varukorgen), medan andra hjälper oss att analysera trafik och anpassa innehåll.

Typer av cookies vi använder:

  • Nödvändiga cookies: För att hemsidan ska fungera korrekt.
  • Analytiska cookies: För att förstå hur du använder hemsidan och förbättra funktionaliteten (t.ex. Google Analytics).
  • Marknadsföringscookies: För att visa relevant annonsering (t.ex. Facebook och Pinterest).

Du kan hantera dina cookie-inställningar och välja vilka cookies du vill tillåta via vår cookie-banner.

Vi står för det vi gör!

Vi på GjordNära är stolta över våra produkter och är övertygade om att ni som kund kommer känna er nöjda med vår kvalité och våra material. Under vår kontaktsida så finns alla uppgifter gällande företaget med adress, telefonnummer etc. Ni kan alltid kontakta oss via epost eller vår facebook. Vi önskar er välkomna till vår lagerlokal i Rockhammar eller att träffa oss på någon trädgårdsmässa.

Om det är något som ni inte är nöjda med så tveka inte på att höra av er till oss!